Tom 14 Nr 1 (2023): Socjologia i komunikacja biznesowa
Redaktor tomu: hab. prof. UP Andrzej Michalak,
e-mail: andrzej.michalak@up.krakow.pl
Współczesne nauki społeczne przeżywają współcześnie nie tylko dynamiczny rozwój badań empirycznych, ale również implementacji praktycznych zawierających różne perspektywy teoretycznych uogólnień. Właśnie przemiany gospodarcze w Polsce i na świecie stały się w ostatnich latach jednym z ważniejszych przedmiotów refleksji socjologicznej. Wymienić można między innymi następujące obszary zainteresowań socjologów w tym względzie:
- Społeczne uwarunkowania gospodarki rynkowej
- Wolny rynek jako problem socjologiczny
- Gospodarka rynkowa a przemiany w zakresie moralności społeczeństwa polskiego
- Rozwój przedsiębiorczości w Polsce po roku 1989
- Społeczne uwarunkowania zmian własnościowych
- Społeczeństwa ryzyka ekonomicznego
- Społeczne wymiary polityki ekonomicznej
- Socjologiczne oblicza polskiego kapitalizmu
- Socjologia pieniądza
- Socjologia konsumpcji
- Reklama i propaganda biznesowa
- Bogactwo i ubóstwo
- Przedsiębiorstwo jako problem socjologiczny
- Władza polityczna a ekonomiczna
- Społeczne patologie w gospodarce rynkowej
Opublikowane:
2021-03-29