Tom 14 Nr 1 (2023): Socjologia i komunikacja biznesowa

Redaktor tomu: hab. prof. UP Andrzej Michalak,

e-mail: andrzej.michalak@up.krakow.pl

Współczesne nauki społeczne przeżywają współcześnie nie tylko dynamiczny rozwój badań empirycznych, ale również implementacji praktycznych zawierających różne perspektywy teoretycznych uogólnień. Właśnie  przemiany gospodarcze w Polsce i na świecie  stały się w ostatnich latach jednym z ważniejszych przedmiotów refleksji socjologicznej. Wymienić można między innymi następujące obszary  zainteresowań socjologów w tym względzie:

  1. Społeczne uwarunkowania gospodarki rynkowej
  2. Wolny rynek jako problem socjologiczny
  3. Gospodarka rynkowa a przemiany w zakresie moralności społeczeństwa polskiego
  4. Rozwój przedsiębiorczości w Polsce po roku 1989
  5. Społeczne uwarunkowania zmian własnościowych
  6. Społeczeństwa ryzyka ekonomicznego
  7. Społeczne wymiary polityki ekonomicznej
  8. Socjologiczne oblicza polskiego kapitalizmu
  9. Socjologia pieniądza
  10. Socjologia konsumpcji
  11. Reklama i propaganda biznesowa
  12. Bogactwo i ubóstwo
  13. Przedsiębiorstwo jako problem socjologiczny
  14. Władza polityczna a ekonomiczna
  15. Społeczne patologie w gospodarce rynkowej
Opublikowane: 2021-03-29